Kappio

Kappio Spelenderwijs Wijzer

Kinderopvang is een verrijking voor kinderen

Wat vinden kinderen leuker... dan genieten met andere kinderen ?

Kinderen in alle leeftijden (van baby t/m de basisschoolleeftijd) begeleiden wij met zorg en bieden wij activiteiten met als thema spelenderwijs wijzer.

Kappio is een professionele kinderopvangorganisatie in de Kop van Noord-Holland en West-Friesland waar u terecht kunt voor peuterscholen, kinderdagverblijven en voor-, tussen- en naschoolse opvang.

Peuterschool en BSO de Spigt zijn gevestigd in basisschool de Meester Spigtschool. Binnen deze locatie hebben zij een vast team van betrokken en deskundig pedagogisch medewerkers. Zij vinden het belangrijk dat kinderen zich thuis voelen op de Peuterschool en BSO. Er heerst een ontspannen en gezellige sfeer, waardoor de kinderen spelenderwijs zich kunnen ontwikkelen in hun eigen tempo.

Peuterschool (VVE)
Bij de Peuterschool wordt gewerkt met het VVE programma Startblokken. Zij bieden diverse thema's aan waarbij ze inspelen op de leefwereld van de peuters. Soms sluiten hun thema’s aan op de thema’s van de basisschool. Voor de kinderen is er veel keuze in spelmateriaal en activiteiten. De ruimte is ingericht met diverse speelhoeken. De Peuterschool is alle dagen geopend van 8.30-12.30 uur. Wilt u uw peuter bij ons laten spelen? Bel gerust met ons servicebureau: 0223-534 797. Zij vertellen graag meer over de mogelijkheden.

BSO
De BSO-ruimte wordt samen gedeeld met onze Peutergroep en bevindt zich in een lokaal van de Meester Spigtschool. Tevens hebben wij nog een extra ruimte beschikbaar voor de oudste BSO-kinderen om zich even terug te kunnen trekken voor ontspanning en materiaal speciaal voor 8+ kinderen. Wij bieden naschoolse opvang in de schoolweken en in de vakanties de gehele dag. De kinderen kunnen rekenen op een uitdagend vrijetijdsaanbod bij de BSO en uiteraard een goede samenwerking en aansluiting met de basisschool. De pedagogisch medewerkers van de Peuterschool werken ook diensten op de BSO. Op het schoolplein zijn meerdere speeltoestellen en een natuurlijke speeltuin aanwezig.

Bij BSO De Spigt krijgen kinderen de vrijheid om zelf keuzes te maken. Wil je meedoen met een activiteit, een spel of ga je mee buiten spelen? Heb je zelf iets bedacht wat we kunnen gaan doen of wil je gewoon lekker chillen met een goed boek? Het kan allemaal! De pedagogisch medewerkers van Kappio zorgen samen met de kinderen dat iedere dag op de BSO een nieuw avontuur wordt. Voor alle vragen kun je terecht op onze website www.kappio.nl of stuur een mail naar info@kappio.nl