***********************************************
Welkom op de pagina van groep 5

Wat leuk dat jullie een kijkje nemen op onze pagina. In groep 5 werken juf Annemarie en juf Silvia.
Juf Silvia werkt op maandag en dinsdag. Juf Annemarie werkt op woensdag, donderdag en vrijdag.
We zijn een gezellige groep van 31 kinderen. We gaan er een leuk en leerzaam schooljaar van maken. Op deze pagina schrijven we wat we allemaal leren en ondernemen dit jaar.
Heel veel leesplezier!

*********************************************
In groep 5 lezen we elke dag in een eigen leesboek en soms in één van de vele Donald Ducks die wij hebben voor onze groep.
Leeskilometers maken blijft erg belangrijk, dus dat doen we samen veel!

Ook rekenen we elkaar dag in groep 5, vooral de tafels van 1 t/m 10 zijn belangrijk om te automatiseren. En we gebruiken voor de methode rekenen pluspunt groep 5.

Daarnaast doe we erg ons best om de kinderen allemaal netjes te leren schrijven.
  Indien nodig bieden we ook het blokschrift aan via de onderstaande methode, maar de meeste kinderen leren het verbonden handschrift volgens de Pennenstreken methode.

In groep 5 doen we ook dagelijks een spellingles. Nu nog volgens de methode Spelling in Beeld, maar binnenkort starten we met een speelse vorm van spelling aanleren.

Wat we ook doen in groep 5 is topografie over Nederland: provincies, hoofdsteden, belangrijke steden in ons land en hoe zoek je dat op in een atlas.

Twee keer in de week is er gymles: op maandag van de groepsleerkracht en op donderdag van de vakleerkracht gym We gaan dan naar Sporthal De Sluis op 5 minuutjes lopen van school.

Naast al deze bovenstaande onderdelen , doen we ook aan de Kanjertraining voor onze groep.

En zeker niet te vergeten onze creatieve vakken als muziek, handvaardigheid en tekenen.

Ook proberen we 1 keer per week een Grej of the day te doen met de groep:
Grej of the day betekent letterlijk “Ding van de dag”. In het kort; je geeft een Grej of the day raadsel aan de kinderen mee dat ze thuis met hun ouders bespreken. Vervolgens geef je in de klas een microles over het onderwerp.

Natuurlijk ook 2 keer in de week Engelse lessen!!